UMN Knowledge Center

Peran Copywriter dalam Video Company Profile Sekolah Pelita Harapan

Febrian, Calvin (2018) Peran Copywriter dalam Video Company Profile Sekolah Pelita Harapan. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
CalvinFebrian_13120210108_TA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview

Abstract

Pembuatan naskah untuk corporate video memiliki perbedaan dengan pembuatan naskah film. Pembuatan naskah video tidak bisa dibuat berdasarkan kehendak dan kemauan penulis namun harus didasari dengan keinginan dari klien. Apa yang diinginkan klien harus diwujudkan dalam video dengan hasil yang menarik. Dimana pada penulisan laporan Tugas Akhir ini penulis membahas mengenai pembuatan naskah video company profile Sekolah Pelita Harapan yang dapat menunjukkan efisiensi. Efisiensi sendiri merupakan sebuah konsep dari pihak klien serta creative director.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Uncontrolled Keywords: copywriter, audio visual script, naskah, corporate video
Subjects: J Political Science > JZ International relations > JZ5511.2-6300 Promotion of peace. Peaceful change > JZ5514-5526 Societies, associations, academies, institutes, etc., for peace promotion, research and education
N Fine Arts > NK Decorative arts Applied arts Decoration and ornament > NK1160-1590 Decoration and ornament. Design
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > ZA Information resources > ZA4550-4575 Motion pictures. Video recordings
Divisions: Fakultas Seni dan Desain > Program Studi Desain Komunikasi Visual
Depositing User: mr admin umn
Date Deposited: 11 Jul 2019 02:26
Last Modified: 11 Jul 2019 02:26
URI: http://kc.umn.ac.id/id/eprint/6647

Actions (login required)

View Item View Item