Perancangan Ulang Brand Identity Museum Tekstil Jakarta

Theresa, Velyan (2020) Perancangan Ulang Brand Identity Museum Tekstil Jakarta. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (164kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (172kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (736kB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (170kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (805kB)

Abstract

Museum Tekstil Jakarta merupakan museum berisi koleksi tekstil tradisonal Indonesia, dan telah berdiri sejak tahun 1976. bersama-sama dengan komunitas pecinta tekstil mengembangkan Museum Tekstil Jakarta dan meneruskan tradisi wastra nusantara. Selain memamerkan ragam koleksi kain, Museum Tekstil Jakarta juga menyediakan pelatihan pembuatan kain tradisional tersebut, selain itu juga merupakan wadah ekspresi bagi komunitas-komunitas terkait tekstil dan budaya. Namun, nilai dan kualitas tersebut belum sepenuhnya menjangkau masyarakat. Hal ini dibuktikan dengan adanya persepsi sempit masyarakat terhadap museum tersebut. Oleh karena itu, dilakukan perancangan ulang brand identity Museum Tekstil Jakarta. Yang bertujuan mengarahkan persepsi masyarakat serta mengkomunikasikan nilai dan kualitas museum. Data lapangan yang mendukung proses perancangan, diperoleh melalui wawancara, observasi, kuesioner, serta studi eksisting. Perancangan menghasilkan suatu sistem identitas untuk menjaga konsistensi brand, yang diatur dalam graphic standard manual. Diharapkan hasil perancangan ini, dapat mengarahkan dan membentuk persepsi yang tepat terhadap Museum Tekstil Jakarta.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: brand identity, persepsi, Museum Tekstil Jakarta
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 05 Dec 2020 01:55
Last Modified: 15 Oct 2023 23:58
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/13941

Actions (login required)

View Item View Item