Strategi event starteen 2014 dalam memperkuat brand image majalah highend teen

Iriana, Iriana (2015) Strategi event starteen 2014 dalam memperkuat brand image majalah highend teen. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (830kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (784kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (888kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (954kB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (866kB)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (767kB) | Preview
[img] Text
DAFTAR PUSAKA.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (722kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (838kB)

Abstract

Penelitian ini dilatarbelakangi oleh perkembangan era globalisasi saat ini yang diiringi semakin berkembangnya industri media massa, khususnya media cetak dalam mensiasati kebutuhan informasi akan para pembacanya. Salah satu bentuk media massa yang dijumpai adalah majalah Banyaknya majalah yang bersaing merebut hati pembaca, sehingga dibutuhkan strategi untuk memperkuat brand image menjadi sangat penting. Biasanya perusahaan menggunakan strategi public relations dalam hal ini adalah event. Tujuan penelitian ini berutujuan guna mengetahui strategi event yang dibuat oleh Majalah HighEnd Teen dalam memperkuat brand image majalahnya sebagai majalah remaja. Dalam penelitian ini metode yang digunakan adalah metode studi kasus kualitatif dengan paradigma postpositivis untuk mengungkapkan kebenaran teori yang digunakan dalam penelitian Strategi Event Starteen 2014 dalam memperkuat Brand Image Majalah HighEnd Teen. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa keberhasilan sebuah event ditentukan melalui konsep dan tujuan awal yang terencana dan baik seperti yang dijelaskan oleh Glenn A.J.Bowdin mengenai model Conceptualizing the Events

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works > 000 Computer Science, Knowledge and Systems > 006 Special Computer Methods
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.4 Executive Management > 658.401 Planning and Strategic Management
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
Divisions: Faculty of Communication > Strategic Communication
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 13 Jul 2017 07:45
Last Modified: 11 Apr 2023 06:08
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/811

Actions (login required)

View Item View Item