Penerapan Flat Design pada Perancangan Tokoh dalam Motion Graphic Berjudul "Taman Siswa"

Banifa Anggraeni, Enggar (2021) Penerapan Flat Design pada Perancangan Tokoh dalam Motion Graphic Berjudul "Taman Siswa". Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (82kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (71kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (560kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (427kB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (66kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (542kB)

Abstract

Motion graphic adalah sarana media yang bertujuan untuk menyampaikan informasi dan mengkomunikasikan ide dengan minimalis agar audience dapat memahami pesan yang disampaikan. Penyampaian suatu pembelajaran dengan motion graphic menjadi pilihan yang tepat dan efektif. Motion graphic seringkali digunakan dalam iklan layanan masyarakat, presentasi, profil perusahaan dan media promosi, sehingga motion graphic lebih terbilang cocok untuk dijadikan sarana pembelajaran. Pemanfaatan motion graphic dalam belajar akan sangat berpengaruh, karena pembelajaran berbasis video sudah tidak asing di dalam pembelajaran untuk siswa. Desain tokoh yang baik dapat menciptakan tokoh yang menarik dan dapat dengan mudah diingat serta diterima oleh masyarakat, sehingga menyampaikan makna dalam cerita atau informasi lebih efektif.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Motion graphic, sarana media belajar, flat design, tokoh, taman siswa
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works > 000 Computer Science, Knowledge and Systems > 004 Computer Science, Data Processing, Hardware > 004.2 Systems Analysis and Design, Information Architecture, Performance Evaluation
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures)
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Film & Animation
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 24 Aug 2021 18:59
Last Modified: 25 Aug 2023 07:39
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/16451

Actions (login required)

View Item View Item