Sintia, Sintia (2019) Perancangan Tokoh Anthropomorphic Luwak dalam Animasi Hybrid Berjudul "Jailbreak". Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL (20).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (954kB) |
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA (16).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (845kB) |
|
Text
BAB_I (12).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (843kB) |
|
Text
BAB_II (13).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
BAB_III (13).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
|
Text
BAB_IV (12).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
BAB_V (11).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (777kB) |
|
Text
LAMPIRAN (13).pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Perancangan tokoh dari manusia ataupun mahkluk lain merupakan salah satu aspek terpenting dalam pembuatan animasi. Karena dengan perancangan tokoh yang baik akan membuat cerita berjalan dan menarik penonton kedalam cerita. Oleh karena itu, penulis mengambil perancangan tokoh anthropomorphic sebagai topik untuk Tugas Akhirnya. Di dalam Tugas Akhir ini yang akan dibahas adalah mengenai perancangan tokoh anthropomorphic luwak dalam animasi hybrid berjudul "Jailbreak'. Kemudian metode yang akan dilakukan adalah studi pustaka mengenai perancangan tokoh dan studi berupa foto atau gambar yang digunakan sebagai referensi dalam perancangan tokoh tersebut. Hasil Perancangan tokoh ini berupa dua tokoh luwak jenis luwak pandan. Perancangan tokoh akan diterapkan ke dalam animasi berjudul "Jailbreak" merupakan animasi hybrid yang menceritakan tentang luwak yang ingin bebas.
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Keywords: | Anthropomorphic, Luwak, Perancangan Tokoh, Tokoh, Hybrid |
Subjects: | 700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) 700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration 700 Arts and Recreation > 770 Photography, Computer Art, Film, Video > 777 Cinematography (Incl. Animation Film / Movie; Animated cartoons) |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Film & Animation |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 04 Dec 2019 04:22 |
Last Modified: | 11 Oct 2023 01:08 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/10837 |
Actions (login required)
View Item |