Tanwijaya, Peter Sukma (2019) Peranan Animator di Maxx Animation. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (620kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (7kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (121kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (196kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (652kB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (12kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
Abstract
Animasi yang kini menjadi salah satu industri kreatif yang tengah berkembang di Indonesia telah melahirkan beberapa animatior yang mampu terjun ke dalam produksi film-film Box Office Hollywood. Penulis yang ingin mengetahui dunia kerja animator di dalam negri telah menyelesaikan praktek kerja magang selama tiga bulan di sebuah studio animasi di bawah Lippo Group, Maxx Animation. Dalam kerja magangnya penulis bekerja sebagai seorang animator di bawah departemen animasi. Penulis menggerakan tokoh pada dua proyek animasi 3D yang diberikan oleh client dari mancanegara. Semua proyek dapat ditangani dengan profesional oleh departemen animasi meskipun penulis mendapatkan kendala dalam mengejar batas waktu yang diberikan klien pada akhir masa kerja magang. Banyak hal yang dipelajari penulis selama kerja magang di Maxx Animation. Tidak terbatas pada hal-hal teknis seputar cara menganimasikan tokoh dan memahami workflow dan tahap bloking dan spining, penulis juga belajar banyak mengenai hal âhal non teknis dalam industri animasi tentang etika kerja dan profesionalitas sebagai seorang animator.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | animator, workflow, blocking, splining |
Subjects: | 700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) 700 Arts and Recreation > 770 Photography, Computer Art, Film, Video > 777 Cinematography (Incl. Animation Film / Movie; Animated cartoons) |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Film & Animation |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 05 Dec 2020 09:57 |
Last Modified: | 13 Oct 2023 00:14 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/13250 |
Actions (login required)
View Item |