Maria, Anna (2020) Aktivitas Corporate Communications PT Astra International Tbk. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (400kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (122kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (194kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (420kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (519kB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (123kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (2MB) |
Abstract
Sebagai salah satu fungsi manajemen dalam perusahaan, peran Corporate Communications menjadi semakin penting dan strategis dalam era industri informasi untuk menjaga alur komunikasi dan arus informasi perusahaan sehingga informasi yang tersebar kepada stakeholder dapat dipastikan kebenarannya. PT Astra International Tbk merupakan salah satu grup bisnis nasional terbesar dan tertua yang bergerak dalam tujuh lini bisnis di seluruh Indonesia. Dengan skala bisnis yang sangat besar, unsur komunikasi menjadi sangat krusial dalam memastikan kelangsungan bisnis PT Astra International Tbk. Penulis melaksanakan praktik kerja magang selama tiga setengah bulan dalam Divisi Corporate Communications Astra untuk mengetahui berbagai aktivitas corporate communications di PT Astra International Tbk yang mencakup limadepartemen: Central Resources, Internal relations, Media Relations, Government Relations, dan Brand Communications.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | Corporate Communications, Internal relations, Brand Communication |
Subjects: | 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 05 Dec 2020 01:41 |
Last Modified: | 28 Apr 2023 01:21 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/13962 |
Actions (login required)
View Item |