Perancangan Tokoh Nabang dan Paus pada 2D Animation Berjudul "Si Nabang"

Nadia Siallagan, Novalia (2020) Perancangan Tokoh Nabang dan Paus pada 2D Animation Berjudul "Si Nabang". Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (610kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (10kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (223kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (296kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (923kB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (310kB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (121kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (874kB)

Abstract

Perancangan tokoh sangat penting karena tokoh adalah pembangun dalam cerita. Jika jalan ceritanya bagus tetapi desain tokoh yang kurang maka akan mempengaruhi minat penonton untuk menontonnya. Dengan demikian, penulis memilih topik merancang tokoh ini sangat penting untuk dibahas. Dalam Tugas Akhir ini, didasari dari apa yang penulis inginkan untuk membuat sebuah film 2D Animation dengan membawakan cerita dongeng asal Aceh, Indonesia. Referensi dan berbagai teori yang ada dapat mendukung dalam merancang tokoh. Dalam merancang, tokoh didasari dari three-dimensional untuk menjelaskan segala bentuk dan sifat dari tokoh itu sendiri.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: perancangan tokoh, bentuk, warna, busana, Aceh
Subjects: 700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures)
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
700 Arts and Recreation > 770 Photography, Computer Art, Film, Video > 777 Cinematography (Incl. Animation Film / Movie; Animated cartoons)
Divisions: Faculty of Art & Design > Film & Animation
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 04 Dec 2020 13:58
Last Modified: 04 Oct 2023 01:24
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/14968

Actions (login required)

View Item View Item