Fernandita, Fernandita (2020) Peran Creative Director dalam Membuat Palapa Dentists Menjangkau Pasien lewat Iklan Digital. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (384kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (268kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (193kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (346kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (673kB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (1MB) |
||
|
Text
BAB_V.pdf Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (123kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Creative Director merupakan peranan seseorang dalam membuat konsep atau ide berdasarkan client brief untuk sebuah iklan. Dengan adanya iklan client dapat mengenalkan produk atau jasanya secara lebih luas kepada konsumen. Media yang digunakan iklan salah satunya ialah iklan digital, di mana iklan digital mudah untuk diakses oleh konsumen dari berbagai latar belakang dan usia. Pada penelitian ini, client yang adalah Klinik Palapa Dentists menginginkan iklan digital yang mampu menyampaikan kenyamanan dan suasana homey yang dimiliki kliniknya untuk segala usia. Peran seorang creative director diuji di sini lewat bagaimana kemampuan penulis dalam menerapkan keinginan client ke dalam iklan digital. Penulis berharap dengan penerapan konsep komedi, iklan digital Klinik Palapa Dentists dapat dikenal oleh semua orang.
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Keywords: | creative director, iklan digital, komedi, client brief, creative brief |
Subjects: | 700 Arts and Recreation > 790 Outline of Sports, Games and Entertainment > 791 Movie industry, Circuses, TV, Radio, Puppetry, Pageantry, Animal Performances > 791.43 Film crew (director, script, actor, actress, editor, producer) |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Film & Animation |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 04 Dec 2020 13:17 |
Last Modified: | 08 Sep 2023 01:08 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/15028 |
Actions (login required)
View Item |