Septian Wibowo, Jason (2021) Pemaksimalan Proses Digital Marketing untuk Meningkatkan Brand Awareness di PT. Koneksidno Multisolusi (RINKU). Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (359kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (78kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (213kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (268kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (47kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (18MB) |
Abstract
Dalam pemahaman proses pembuatan konten untuk social media dan promotion di perusahaan, penulis melakukan berbagai pekerjaan; melakukan meeting dengan client untuk memastikan konten apa yang ingin dibuat untuk di post di sosial media, membuat konten seperti foto produk atau mengadakan event untuk mendapatkan engagement dari pelanggan, melakukan promosi seperti seperti di facebook ads dan Instagram ads untuk meningkatkan attention dari pelanggan. Dengan pemahaman dasar dari pembuatan konten dan hingga promosi dengan teori digital marketing disertai pengembangan dari berbagai sisi di dalam perusahaan, diharapkan social media agency Rinku dapat meningkatkan mutu dari setiap konten yang akan dihasilkan sehingga dapat berdampak pada perkembangan perusahaan.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | advertising industry, social media, engagement, digital marketing |
Subjects: | 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations |
Divisions: | Faculty of Business > Management |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 24 Aug 2021 12:05 |
Last Modified: | 28 Jun 2023 07:30 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/17838 |
Actions (login required)
View Item |