Penerapan Teori The Laboratory Model untuk Pengembangan Cerita pada Naskah Iklan Company Profile PT. Surya Energi Indotama

Hayati, Permata (2021) Penerapan Teori The Laboratory Model untuk Pengembangan Cerita pada Naskah Iklan Company Profile PT. Surya Energi Indotama. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (645kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (276kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (57kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (76kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (173kB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (318kB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (8kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (519kB)

Abstract

Dalam proses pembuatan naskah iklan seorang copywriter membutuhkan creative brief sebagai pemandu dalam pembuatan naskah. Mengetahui target audience, tujuan, media publikasi, hingga pesan yang ingin disampaikan. Setelah itu, copywriter perlu untuk menentukan teori atau teknik apa yang bisa diterapkan dalam naskah yang sesuai agar informasi-informasi yang ingin disampaikan dapat terkomunikasi dengan baik dan efektif. The laboratory model merupakan salah satunya. Teori ini dijadikan sebagai pengembang cerita pada naskah iklan company profile PT. Surya Energi Indotama. hal ini dilakukan untuk menambah nilai relevansi antara perusahaan dengan target audience. The laboratory model memberikan penjelasan informasi-informasi apa saja yang penting untuk dimasukkan dalam naskah iklan. Teori ini terdiri dari lima tahap yaitu, the obituary test, screening of basic data, distilling the basic data, formulating the core story,dan the acid test.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Copywriter, Creative Brief, Company Profile, The Laboratory Model
Subjects: 700 Arts and Recreation > 790 Outline of Sports, Games and Entertainment > 791 Movie industry, Circuses, TV, Radio, Puppetry, Pageantry, Animal Performances > 791.43 Film crew (director, script, actor, actress, editor, producer)
Divisions: Faculty of Art & Design > Film & Animation
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 07 Oct 2022 06:41
Last Modified: 14 Sep 2023 01:03
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20053

Actions (login required)

View Item View Item