Pelaksanaan Endorsement melalui Key Opinion Leader (KOL) PT Creatorz Media Network (Momsfluencer)

Wuisan, Jessie Edgina (2022) Pelaksanaan Endorsement melalui Key Opinion Leader (KOL) PT Creatorz Media Network (Momsfluencer). Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (655kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (459kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (630kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (921kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (463kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Penulis melakukan kerja magang pada PT CreatorzMedia Network (Momsfluencer) .PT CreatorzMedia Network (Momsfluencer) merupakan salah satu perusahaan yang bergerak bidang social media dan marketing yang berada di Indonesia.Penulis sendiri di tempatkan di bagian kol specialist yang berhubungan dengan influencer dan brand.Penulis sendiri mempunyai banyak sekali tugas yang diantaranya membuat wording, melakukan kesepakatan dengan influencer sampai dengan memberikan briefing kepada influencer.Penulis sendiri mempunyai dua kesulitan yaitu Gap komunikasi dan kendala dengan influencer . penulis mempunyai solusi untuk menghadapi masalah tersebut untuk Gap komunikasi penulis melakukan telepon dan untuk kendala influencer penulis melakukan konsultasi kepada atasan penulis.

Item Type: Thesis (Internship)
Keywords: MarketingCommunication,Partnership,DigitalMarketing,Brand Image,sales iv Laporan Kerja Magang Pelaksanaan Endorsement Melalui Key Opinion Leader (KOL) PT Creatorz Media Network (Momfluencer);Jessie Edgina Wuisan,Universitas Multimedia Nusantara
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations
Divisions: Faculty of Business > Management
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 23 Mar 2022 06:38
Last Modified: 30 Jun 2023 06:04
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20855

Actions (login required)

View Item View Item