Wuisan, Jessie Edgina (2022) Pelaksanaan Endorsement melalui Key Opinion Leader (KOL) PT Creatorz Media Network (Momsfluencer). Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (655kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (459kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (630kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (921kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (463kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
Abstract
Penulis melakukan kerja magang pada PT CreatorzMedia Network (Momsfluencer) .PT CreatorzMedia Network (Momsfluencer) merupakan salah satu perusahaan yang bergerak bidang social media dan marketing yang berada di Indonesia.Penulis sendiri di tempatkan di bagian kol specialist yang berhubungan dengan influencer dan brand.Penulis sendiri mempunyai banyak sekali tugas yang diantaranya membuat wording, melakukan kesepakatan dengan influencer sampai dengan memberikan briefing kepada influencer.Penulis sendiri mempunyai dua kesulitan yaitu Gap komunikasi dan kendala dengan influencer . penulis mempunyai solusi untuk menghadapi masalah tersebut untuk Gap komunikasi penulis melakukan telepon dan untuk kendala influencer penulis melakukan konsultasi kepada atasan penulis.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | MarketingCommunication,Partnership,DigitalMarketing,Brand Image,sales iv Laporan Kerja Magang Pelaksanaan Endorsement Melalui Key Opinion Leader (KOL) PT Creatorz Media Network (Momfluencer);Jessie Edgina Wuisan,Universitas Multimedia Nusantara |
Subjects: | 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations |
Divisions: | Faculty of Business > Management |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 23 Mar 2022 06:38 |
Last Modified: | 30 Jun 2023 06:04 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20855 |
Actions (login required)
View Item |