Barlian, Felicia Eliena (2015) Aktivitas event management di hotel novotel tangerang. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (930kB) |
||
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (923kB) | Preview |
|
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (898kB) |
||
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (789kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Novotel Tangerang merupakan salah satu hotel di bawah naungan Accorgroup yang bergerak di bidang indutri perhotelan. Novotel Tangerang menjalankan fungsi PR untuk dapat mencapai tujuan perusahaan dan tetap mampu bersaing dengan hotel-hotel Tangerang maupun sekitarnya. Fungsi PR juga dijalankan Novotel Tangerang untuk dapat menjaga image dan reputasi yang sudah terbentuk dan juga untuk mendekatkan diri perusahaan dengan stakeholdernya. Kegiatan PR yang rutin dilakukan dalam Novotel Tangerang adalah Media Relations (media monitoring, media clipping, PR Value media coverage, media visit), PR Writing (Newsletter, website, brosur, flyer) Customer relations, dan CSR. Strategi PR yang sering dilakukan dalam Novotel Tangerang adalah dengan penyelenggaraan event yang bertujuan untuk menarik perhatian publik. Pelaksanaan event di Novotel Tangerang melalui beberapa tahap yang dilakukan dengan baik agar dapat memberikan hasil yang memuaskan. Tahap terpenting untuk membantu menyukseskan event di Novotel Tangerang adalah dengan berhubungan baik dengan media dapat memudahkan untuk mendapat publikasi. Kata Kunci: Novotel Tangerang, Media Relations, Event Management, PR Writing, Reputation, Image.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology > 100 Philosophy > 106 Organizations and management 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 15 Aug 2018 08:36 |
Last Modified: | 15 Apr 2023 06:52 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/3707 |
Actions (login required)
View Item |