Ariesta, Tesya Claudia (2018) Resepsi Netizen Dan Followers Instagram @Lambe_Turah Pada Polemik Jennifer Dunn Vs Shaffa Harris. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
|
Text
HALAMAN AWAL.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (899kB) | Preview |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
||
|
Text
BAB V.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (944kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Penelitian ini membahas mengenai akun penyebaran rumor di media sosial Instagram dalam akun @Lambe_Turah. Yang bertujuan untuk mengetahui pemaknaan netizen dan followers Instagram @Lambe_Turah pada polemik Jennifer Dunn VS Shaffa Harris, dan untuk mengetahui posisi decoding (Dominant-hegemonic position, negotiated position, oppositional position). Dengan menggunakan teori dan metode resepsi dari Stuart Hall, peneliti mendapat kan hasil yaitu keempat informan pada penelitian ini memiliki pemaknaan yang berbeda terhadap pesan yang diberikan oleh @Lambe_Turah. Dilihat dari latar belakang pekerjaan, sosial, budaya dan ekonomi dari keempat informan tersebut dalam penelitian ini didapatkan dua posisi yang ada pada metode resepsi dari Stuart Hall, yaitu dominant-hegemonic position, negotiation position.
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Keywords: | Resepsi Netizen, Instagram, Media Sosial, Rumor, Selebritis |
Subjects: | 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.23 Media of Communication, Mass Media |
Divisions: | Faculty of Communication > Digital Journalism |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 27 Feb 2019 07:43 |
Last Modified: | 21 Sep 2022 00:40 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/5163 |
Actions (login required)
View Item |