Perancangan Rebranding PT. Garuda Dewata Elok

Oey, Brandon (2019) Perancangan Rebranding PT. Garuda Dewata Elok. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (7MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (850kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (866kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (6MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (966kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

GDE Tour & Travel adalah sebuah perusahaan yang bergerak dibidang agensi perjalanan yang telah berdiri sejak 2005. Memasuki era teknologi digital, GDE berupaya mengembangkan usahanya dengan mengikuti perkembangan media- media digital. Hal ini secara langsung merubah model bisnis GDE yang kini melayani pelanggan dengan jasa pembelian tiket & paket perjalanan, akomodasi dan lainnya menjadi layanan berbasis media digital online. GDE hendak membidik target market baru yaitu milenial. Milenial adalah generasi yang memandang perjalanan liburan sebagai gaya hidup utama. GDE perlu membenahi citra diri melalui perancangan ulang identitas visual, menyusun preposisi nilai perusahaan dan strategi promosi yang efektif bagi target marketnya.Maka dengan topik tersebut, tugas akhir ini disusun secara bertahap sesuai dengan panduan penyusunan identitas brand oleh Alina Wheeler.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Rebranding, Brand Identity, GDE
Subjects: 300 Social Sciences > 380 Commerce, communications and transportation > 381 Commerce (Trade, Incl. Branding, Marketing and Warehousing)
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 04 Dec 2019 09:36
Last Modified: 28 Aug 2023 01:48
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/10129

Actions (login required)

View Item View Item