Hadiwijaya, Tanissa (2018) perancangan media promosi museum barli. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
bab i.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (840kB) |
|
Text
daftar pustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (822kB) |
|
Text
bab iii.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
bab ii.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
bab v.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (720kB) |
|
Text
bab iv.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (4MB) |
|
Text
halaman awal.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (6MB) |
|
Text
lampiran.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
Abstract
Perkembangan teknologi dan komunikasi di era globalisasi menyebabkan masuknya budaya asing ke dalam negeri sehingga banyak generasi muda yang lebih mengetahui budaya asing. Untuk itu perlu adanya tempat untuk menjaga budaya dan sejarahnya seperti museum. Salah satu museum yang diangkat adalah Museum Barli yaitu museum yang memiliki hasil karya bersejarah dari seniman berpengaruh asal Bandung yaitu Barli Sasmitawinata. Namun rendahnya awareness menyebabkan museum ini hanya dikunjungi segelintir orang saja. Oleh sebab itu penulis merancang strategi media promosi yang terintegrasi sehingga mencapai target audiens. Perancangan ini diawali dengan pengambilan data melalui metode kualitatif dan kuantitatif lalu dianalisa. Data tersebut kemudian dikerucutkan untuk mendapatkan konsep dan pesan yang akan divisualisasikan untuk diaplikasikan pada media promosi seperti poster, brosur, booklet, website, sosial media dan merchandise.
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works > 060 Associations, Organizations and Museums > 069 Museum science 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Visual Communication Design |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 22 Jan 2020 06:52 |
Last Modified: | 27 May 2023 00:17 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/11974 |
Actions (login required)
View Item |