Perancangan Brand Identity Warsofarm di Bogor

Noer, Ladzoeardy (2019) Perancangan Brand Identity Warsofarm di Bogor. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (783kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (119kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (128kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (653kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (767kB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (638kB)

Abstract

Warso Farm meupakan pelopor agrowisata khususnya di daerah Bogor yang didalamnya terdapat perkebunan durian dan buah naga dan dapat dinikmati langsung di warsofarm itu sendiri. Tidak hanya menikmati durian dan buah naga saja, warsofarm juga sebagai tempat edukasi untuk pertanian termasuk sebagai tempat penelitian Universitas IPB untuk mengetahui bagaimana cara memproses penanaman pengolahan durian di Warso Farm. walaupun demikian warsofarm adalah pelopor agrowisata, tetapi dalam warsofarm itu sendiri masih belum konsisten dari segi brand identitynya, terdapat 3 identitas visual yang ada diwarso farm yang cukup membingungkan pengunjung yang berada disana, dengan demikian sebuah identitas visual adalah kunci dari sebuah brand, dan brand yang baik tetap pada konsistensi yang sudah di miliki oleh brand tersebut.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Agrowisata, Identitas visual, Brand Identity,
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 04 Dec 2020 08:58
Last Modified: 05 Oct 2023 01:06
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/15384

Actions (login required)

View Item View Item