Perancangan Promosi Roti Maison Weiner

Nurisman, Billy (2021) Perancangan Promosi Roti Maison Weiner. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (693kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (101kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (109kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (31MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (7MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (49MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (100kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Maison Weiner merupakan toko roti dan kue yang sudah berdiri sejak tahun 1936 di Kwitang, Jakarta Pusat. Maison Weiner meruapakan sebuah toko roti yang dikenal kuno. Namun Maison Weiner masih kurang diketahui oleh masyarakat dan hanya dikenal dari mulut ke mulut, adapun yang mengenal namun hanya sekedar membeli tanpa mengetahui keunikan dari roti Maison Weiner. Kini, Maison Weiner ingin bersaing dipasar khusus nya dibidang bakery dengan keunikan dan nuansa jadul Belanda yang dimiliki Maison Weiner. Maka dari itu, rumusan masalah dibuat agar dapat mengkomunikasikan keunikan Maison Weiner melalui media promosi yang sesuai dengan konsep yang baru, juga menyediakan media untuk mepromosikan Maison Weiner. Masalah diteliti lewat metode wawancara, kuesioner dan observasi agar mendapatkan data yang lengkap. Perancangan promosi roti Maison Weiner ini diharapkan dapat membuat Maison Weiner sebagai toko roti yang lebih dikenal oleh masyarakat dan dapat meningkatkan penjualan.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Perancangan, promosi, roti Maison Weiner
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 24 Aug 2021 17:54
Last Modified: 05 Oct 2023 00:23
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/15795

Actions (login required)

View Item View Item