Penggunaan Motion Graphic untuk Menyoroti Digital Campaign “Stay Home Stay Beautiful” dalam Video Iklan 'Extica Cosmetics'

Suryo Chandra, Jason (2021) Penggunaan Motion Graphic untuk Menyoroti Digital Campaign “Stay Home Stay Beautiful” dalam Video Iklan 'Extica Cosmetics'. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (394kB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (131kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (83kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (116kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (194kB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (63kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Pada laporan ini penulis memilih topik tentang Penggunaan Motion Graphic Untuk Menyoroti Digital Campaign "Stay Home Stay Beautiful" Dalam Video Iklan `Extica Cosmetics'. Laporan berisi cara creative director merumuskan konsep yang dimulai dari brief yang kemudia menjadi deck hingga pembuatan motion graphic beserta elemennya sebagai alat menyoroti kampanye digital yang dibuat client. Pada masa pandemi, client dan penulis berusaha mewujudkan cerita yang bisa menyadarkan pentingnya tampil prima walau hanya dirumah saja dan membantu mengenalkan produk Extica Cosmetic ke masyarakat. Kita harus menyadari walau hanya dirumah saja, masih ada kemungkin untuk bertemu dengan orang baik secara langsung maupun online. Dengan menjelaskan alasan penggunaan motion graphic beserta elemennya, dapat membantu menjelaskan kegunaan motion graphic dalam pembuatan video iklan, serta mengerti penjelasan dari setiap elemen yang digunakan sebagai representasi brand image dan menyorot kampanye digital "Stay Home Stay Beautiful" oleh Extica Cosmetic.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Motion Graphic, Extica Cosmetic, Creative Director
Subjects: 700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 740 Graphic arts (Incl. typographical designs; two-dimensional mixed-media, icon and mascot designs)
700 Arts and Recreation > 770 Photography, Computer Art, Film, Video
Divisions: Faculty of Art & Design > Film & Animation
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 24 Aug 2021 12:11
Last Modified: 12 Oct 2023 00:11
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/17596

Actions (login required)

View Item View Item