Perancangan Destination Branding Kampung Pelangi

Domara, Brigitta (2022) Perancangan Destination Branding Kampung Pelangi. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (3MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (576kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (949kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (8MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (19MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (30MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (577kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (9MB)

Abstract

Sebagai ibu kota Provinsi Jawa Tengah, Kota Semarang memiliki beragam destinasi wisata yang dapat dikunjungi oleh para wisatawan, tidak terkecuali Kampung Pelangi. Berawal dari Kampung Wonosari yang kumuh, pemerintah dengan bantuan masyarakat merevitalisai kampung ini menjadi pemukiman yang indah dan layak huni. Tidak hanya itu, pemerintah dan warga setempatpun membuka dan mengembangkan Kampung Pelangi sebagai destinasi wisata yang dapat dinikmati oleh wisatawan. Namun, jumlah wisatawan terus menurun setiap tahunnya dan berpuncak pada masa pandemi COVID-19 sehingga Kampung Pelangi harus ditutup untuk sementara. Dengan dilakukannya destination branding, diharapkan Kampung Pelangi dapat mengenalkan nilai, identitas, dan esensi mereka yang sesungguhnya, sehingga dapat lebih dikenal dan menarik lebih banyak wisatawan.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Kampung Pelangi, Branding, Destinasi Wisata, Semarang vii Perancangan Destination Branding Kampung Pelangi, Brigitta Domara, Universitas Multimedia Nusantara
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 06 Dec 2022 08:14
Last Modified: 04 Sep 2023 00:33
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20397

Actions (login required)

View Item View Item