Nadia, Nadia (2021) Aktivitas Social Media Marketing di RCTI+ (PT MNC Digital Indonesia). Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (254kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (14kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (302kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (130kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (20kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Perkembangan teknologi mempengaruhi semua industry yang ada, salah satunya adalah industry media. Perusahaan media mengalami peralihan dari media konvensional menjadi media digital. Media digital lebih mudah digunakan oleh seseorang dalam mencari informasi, berita, dan menonton tayangan kesukaan. Maka dari itu, perusahaan sebesar MNC Group mengembangkan versi media digitalnya yaitu RCTI+. Pada laporan magang ini menggunakan konsep social media marketing diharapkan dapat menambah wawasan dalam melakukan kegiatan social media marketing. Simpulan dari laporan ini adalah selama praktik kerja magang penulis dapat memahami bagaimana aktivitas Marketing Communication terutama di media yang melebarkan lini industry dari elektronik ke media digital.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | social media marketing, social media, media digital, RCTI+ |
Subjects: | 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 23 Mar 2022 06:20 |
Last Modified: | 28 Apr 2023 03:18 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20609 |
Actions (login required)
View Item |