Perancangan promosi roti ganjelrel dyriana

Edwin Yonanta Siswanto, Jo (2017) Perancangan promosi roti ganjelrel dyriana. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (996kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (875kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (581kB) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (579kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Promosi adalah elemen yang digunakan untuk memperkenalkan suatu produk atau jasa, kepada semua atau beberapa target audiens. Dyriana Bakery merupakan salah satu toko roti yang menjual roti ganjelrel sebagai salah satu produknya. Ganjelrel sendiri merupakan salah satu makanan khas Semarang yang merupakan salah satu hasil akulturasi budaya yang sudah ada sejak jaman dahulu. Perancangan media promosi Roti Ganjelrel Dyriana bertujuan untuk dapat membantu Dyriana Bakery dalam menyelesaikan masalahnya yaitu, meningkatkan penjualan dari Roti Ganjelrel Dyriana tersebut. Kurangnya kesadaran masyarakat terhadap produk ini menjadi permasalahan utama dalam perancangan yang penulis lakukan. Untuk itu penulis memutuskan untuk merancang sebuah promosi yang mampu menarik masyarakat terutama generasi muda. Perancangan ini meliputi wawancara, observasi, kuisioner, tester.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures)
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 27 Mar 2018 01:30
Last Modified: 23 May 2022 05:52
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/2897

Actions (login required)

View Item View Item