Rebranding susi vip melalui perancangan ulang brand identity

Olivia, Olivia (2017) Rebranding susi vip melalui perancangan ulang brand identity. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB I.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (832kB)
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (654kB) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (715kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)

Abstract

Susi Air adalah perusahaan penerbangan yang awalnya beroperasi untuk sebagai transportasi perikanan PT ASI Pudjiastuti (Susi Lobster). Dalam pengembangannya, Susi Air kini telah menjadi maskapai yang menyediakan layanan penerbangan komersil reguler berjadwal (perintis), carter reguler dan VIP charter (Susi VIP). Meskipun merupakan lini penyewaan pesawat pribadi, brand maskapai Susi VIP lebih dikenal sebagai maskapai milik Ibu Susi Pudjiastuti atau disalah artikan sebagai lini premium Susi Air perintis. Selain itu, identitas visual yang ada saat ini juga belum mengkomunikasikan Susi VIP sebagai perusahaan penyewaan pesawat pribadi yang notabene mewah. Ditengah persaingan yang semakin kompetitif di pasar penerbangan carter, sebuah brand image yang kuat dibutuhkan untuk mengkomunikasikan persepsi kualitas sebuah perusahaan penyewaan pesaat pribadi, dan mengkomunikasikan keunggulan kompetitif Susi VIP kepada para klien eksekutif.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 300 Social Sciences > 380 Commerce, communications and transportation > 381 Commerce (Trade, Incl. Branding, Marketing and Warehousing)
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures)
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 10 Apr 2018 01:26
Last Modified: 23 May 2022 06:40
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/3025

Actions (login required)

View Item View Item