Angelina L, Lesa Marselia (2013) Pelaksanaan event sebagai sarana public relations di divisi event & promotion teraskota entertainment center. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (949kB) |
||
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (823kB) | Preview |
|
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (837kB) | Preview |
|
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (922kB) | Preview |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (774kB) |
||
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (770kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (4MB) |
Abstract
Peran public relations kini begitu penting terlebih di tengah persaingan usaha yang semakin ketat. Public Relations menjadi cara bagi perusahaan untuk membangun hubungan baik dengan pemangku kepentingan dan masyarakat. Public Relations juga berperan dalam membangun serta mempertahankan citra dari sebuah perusahaan atau organisasi. Special Event merupakan salah satu cara bentuk menjalankan fungsi public relations dan sarana untuk membangun citra. Melalui special event, perusahaan memiliki kesempatan untuk mendapatkan atensi dan penerimaan dari publik. Selain itu event diadakan juga untuk meraih tujuan perusahaan yaitu keuntungan atau profit. Selama penulis melakukan praktik kerja magang, penulis belajar mengenai proses pelaksanaan event dan bagaimana special event mampu menjadi sarana dalam membangun citra. Penulis ikut dalam proses pembentukan event, penyelenggaraan event, kegiatan CSR serta penulisan materi promosi
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works > 020 Library and Information Sciences > 023 Personnel Management 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 17 May 2018 07:26 |
Last Modified: | 06 Apr 2023 02:48 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/3101 |
Actions (login required)
View Item |