Pranata, Clarissa (2015) Alur kerja copywriter perusahaan periklanan ogilvy & mather indonesia. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
||
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (810kB) |
||
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (804kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Perkembangan dunia periklanan tidak terlepas dari dinamika dan perubahan dalam industrialisasi media. Iklan merupakan salah satu sumber pemasukkan untuk media-media, mulai dari media cetak, radio, hingga televisi. Ogilvy & Mather Advertising Indonesia merupakan salah satu perusahaan periklanan multinasional yang membuat iklan-iklan untuk media massa, dari media cetak, televisi, dan radio. Praktek kerja magang yang penulis lakukan di Ogilvy & Mather Advertising Indonesia bertujuan untuk memahami alur kerja copywriter dalam dunia periklanan dan proses pembuatan iklan dari awal hingga akhirnya. Selain itu, penulis juga ingin mengetahui penerapan teori-teori yang telah dipelajari di universitas, serta menjadi pengalaman kerja bagi penulis, khususnya dalam bidang periklanan. Kata kunci: periklanan, media, copywriter
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works > 070 News Media, Journalism and Publishing > 070 News, mass media, journalism, and publishing 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations |
Divisions: | Faculty of Communication > Digital Journalism |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 07 May 2018 07:58 |
Last Modified: | 31 Jan 2023 00:03 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/3481 |
Actions (login required)
View Item |