Serallo, Rico Win (2016) Event management di allium tangerang hotel. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
|
Text
HALAMAN AWAL.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (829kB) | Preview |
|
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (989kB) | Preview |
|
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (695kB) |
||
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (693kB) | Preview |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5MB) |
Abstract
Kegiatan Kerja Magang dilaksanakan di PT. Lintas Insana Wisesa, yang berlokasi di Jl. Benteng Betawi No.88, Tangerang. Penulis mengisi posisi sebagai sebagai Marketing Communication Officer. Pekerjaan yang dilakukan adalah melakukan perencanaan, konsep, menjalankan event hingga ke tahap evaluasi, kemudian juga menjalankan aktivitas monitoring media online seperti Sosial Media, Online News dan OTA (Online Travel Agent). Dalam pelaksanaan kerja magang ada beberapa kendala di lapangan seperti permasalahan koordinasi pembagian tugas pekerjaan dan beberapa faktor internal dari perusahaan. Namun dalam hal ini solusi yang diambil adalah dengan cara membagi tugas prioritas dan non prioritas terlebih dahulu dan mencari jalan keluar terbaik untuk mengatasi permasalahan internal, sehingga apa pun yang terjadi event yang sudah direncanakan harus tetap dijalankan dan sukses.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | hospitality, marketing communnication, public relations, sosial media, dan special event. |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works > 020 Library and Information Sciences > 023 Personnel Management 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication 300 Social Sciences > 390 Customs, etiquette and folklore > 394 Special Occasions, Formal Ceremonies, Festival, Fairs, Parades, Graduation |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 26 Sep 2018 09:10 |
Last Modified: | 11 Apr 2023 06:45 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/4035 |
Actions (login required)
View Item |