Perancangan Media Promosi Diva The Series

Natasha, Elvenza (2016) Perancangan Media Promosi Diva The Series. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (747kB)
[img] Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (692kB)
[img] Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (709kB)
[img] Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (551kB) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (555kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Di masa modern seperti sekarang, teknologi dan internet membuat anak-anak "kecanduan", salah satu produknya adalah Youtube. Anak-anak menjadi sering menonton film-film yang memuat konten kekerasan bahkan pornografi, sehingga malas belajar dan berinteraksi dengan sesamanya. Hal ini membuat para orangtua merasa khawatir. Berangkat dari hal tersebutlah Diva The Series dibuat untuk mewadahi kebutuhan anak-anak akan tontonan yang berkualitas sesuai dengan nilai moral Indonesia yang baik. Sayangnya, masih banyak masyarakat Indonesia yang belum mengetahui tentang Diva The Series sehingga dibutuhkan promosi yang sesuai dan efisien agar dapat menjangkau lebih banyak masyarakat Indonesia. Perancangan promosi dilakukan agar Diva The Series sebagai channel Youtube yang mendidik dan memiliki nilai moral bagi anak Indonesia, dapat lebih dikenal dan penyebarannya bisa lebih berkembang

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works > 090 Manuscripts and Rare Books > 096 Books notable for illustrations
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures)
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 18 Jul 2017 04:10
Last Modified: 08 Apr 2023 04:39
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/1109

Actions (login required)

View Item View Item