Leonardo, Leonardo (2018) perancangan identitas visual edwin jeans. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
bab i.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (796kB) |
|
Text
bab v.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (795kB) |
|
Text
bab ii.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5MB) |
|
Text
bab iv.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (11MB) |
|
Text
bab iii.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (4MB) |
|
Text
daftar pustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (794kB) |
|
Text
halaman awal.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
lampiran.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Identitas merupakan salah satu alat yang dapat digunakan untuk mengkomunikasikan suatu ciri khas atau value dari suatu perusahaan dengan bedasarkan tujuan yang ingin dicapai yaitu merancang identitas visual Edwin Jeans yang dapat merepresentasikan Edwin Jeans. Hal tersebut belum dapat tercapai dikarenakan masih adanya persepsi masyarakat mengenai logo Edwin Jeans yang terlihat palsu dari Levi’s, terlihat tua, dan tidak konsisten dalam penerapan di media aplikasi. Penulis berencana untuk merancang ulang identitas visual Edwin Jeans. Metode pengumpulan data yang digunakan oleh penulis adalah kualitatif dan kuantitatif, sehingga dengan ini pengumpulan data dapat lebih mendalam. Hasil akhir dari perancangan tugas akhir ini adalah Graphic Standard Manual.
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Subjects: | 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 305 Groups of People (Incl. social identity, Discrimination, Gender Equality, Social Status) |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Visual Communication Design |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 17 Jan 2020 07:43 |
Last Modified: | 27 May 2023 02:19 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/11885 |
Actions (login required)
View Item |