Perancangan Rebranding Batik Bogor Tradisiku

Priscillia, Bernice (2022) Perancangan Rebranding Batik Bogor Tradisiku. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (3MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (819kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (809kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (5MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (6MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (11MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (664kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (6MB)

Abstract

Batik Bogor Tradisiku merupakan sebuah brand batik yang mengangkat ikon-ikon khas Kota Bogor. Didirikan oleh Siswaya Siswanto pada 13 Januari 2008 di Kota Bogor. Batik Bogor Tradisiku ini menjadi pelopor pertama yang mengangkat ikon khas Kota Bogor dan diterapkan pada produknya. Namun sayangnya, brand Batik Bogor Tradisiku yang sudah berdiri selama 13 tahun ini belum memiliki brand identity yang sesuai untuk merepresentasikan brand image kepada target yang disasar. Maka dari itu, dibutuhkan Perancangan Rebranding Batik Bogor Tradisiku melalui brand identity yang bertujuan untuk menciptakan brand image yang baru dan meningkatkan awareness terhadap Batik Bogor Tradisiku. Dalam perancangan ini menggunakan metode pengumpulan data dengan mixed methods dan metode perancangan Alina Wheeler dalam bukunya yang berjudul Designing Brand Identity.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Batik, Rebranding, Identitas Brand vii Perancangan Rebranding Batik..., Bernice Priscillia, Universitas Multimedia Nusantara
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 01 Dec 2022 01:33
Last Modified: 06 Oct 2023 00:19
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20313

Actions (login required)

View Item View Item