Daniel, Daniel (2022) Peran Digital Marketing pada Transforme (Pt Global Transforme Nusantara). Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (616kB) |
||
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (376kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (358kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (431kB) | Preview |
|
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) | Preview |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (160kB) |
||
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (4MB) |
Abstract
Pengguna social media dan internet yang meningkat setiap harinya. Membuat perusahaan harus memiliki strategi marketing yang sesuai agar bisa bersaing di dalam era digital ini. Strategi marketing yang dimaksud adalah digital marketing. TransforMe adalah platform edukasi yang membantu meningkatkan kompetensi global dari suatu individu atau organisasi melalui pembelajaran, pelatihan, dan konsultasi. TransforMe menggunakan digital marketing pada social media TransforMe. Seperti online advertising, content marketing, influencer marketing. Kesempatan untuk belajar selama praktik kerja magang yang didapatkan adalah pembuatan copywriting, pembuatan konten, menganalisis hasil insight, memasang online advertising, hingga melakukan influencer marketing. Dengan adanya digital marketing akan membantu TransforMe untuk memasarkan produk mereka ke target audiens mereka sehingga akan meningkatkan brand awareness dan juga peningkatan penjualan TransforMe.
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | Digital Marketing, Social Media, Online Advertising, Influencer Marketing. i Peran Digital Marketing pada TransforMe (PT GLOBAL TRANSFORME NUSANTARA), Daniel, Universitas Multimedia Nusantara |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works > 000 Computer Science, Knowledge and Systems > 006 Special Computer Methods > 006.5 Digital Audio 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations |
Divisions: | Faculty of Business > Management |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 23 Mar 2022 06:07 |
Last Modified: | 21 Jun 2023 05:37 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/21004 |
Actions (login required)
View Item |