Wilyan Christianti, Jessica (2023) Perancangan Rebranding Ong Houseware. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN_AWAL.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (18MB) |
|
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (480kB) |
|
Text
BAB_I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (463kB) |
|
Text
BAB_II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (5MB) |
|
Text
BAB_III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (25MB) |
|
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (164MB) |
|
Text
BAB_V.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (441kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (3MB) |
Abstract
Ong Houseware adalah toko peralatan numah tangga yang telah berdiri sejak tahuun 2013. Toko ini dimuulai dengan berjualan barang elektonik saja, tetapi selang beberapa bulan kemudi ian, Ong Houseware melakukan ekspansi. Perusahaan in mulai menyediakan berbagai kebutuban rumah tangga non- elektronik. Meskipun sudah terjadi ekspansi, Ong Houseware tidak merubah identitas visual mereka. Toko ini masih menggunakan logo yang dirancang dengan melihat kesamaan produk yang djual saat awal pembukaan toko, yaitu knop. Hal ini me nembuat identitas visual menjadi kurang relevan, yang menuntun pada kesalahan persepsi hingga berkurangnya minat beli serta kepercayaan konsumen terhadap Ong Houseware. Oleh sebab itu, Ong Houseware membutuhkan rebranding yang dirancang melalui metode Alina Wheeler (2018) dalam buku Designing Brand Identity. Perancangan ini diharapkan dapat memperbaiki persepsi terhadap Ong Houseware melalui branding dan identitas visual yang relevan dengan maksud dari perusahaan serta mampu meningkatkan minat beli dan kepercayaan konsumen
Item Type: | Thesis (Bachelor Thesis) |
---|---|
Keywords: | Rebranding, Identitas Visual, Peralatan Rumah Tangga |
Subjects: | 300 Social Sciences > 380 Commerce, communications and transportation > 381 Commerce (Trade, Incl. Branding, Marketing and Warehousing) 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations |
Divisions: | Faculty of Art & Design > Visual Communication Design |
SWORD Depositor: | Administrator UMN Library |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 05 Mar 2024 07:34 |
Last Modified: | 05 Mar 2024 08:02 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/28142 |
Actions (login required)
View Item |