Perancangan Promosi Hypermart Online

Mulyadi, Niko (2017) Perancangan Promosi Hypermart Online. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (13MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (688kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (888kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (3MB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (108MB)
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (672kB) | Preview
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (672kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (36MB)

Abstract

Promosi merupakan unsur penting dalam kegiatan mempromosikan produk atau jasa. Hypermart Online merupakan salah satu e-commerce pertama di Indonesia yang bergerak dalam bidang ritel, yang menjual secara online berbagai macam produk kebutuhan sehari-hari yang lengkap. Perancangan media promosi Hypermart Online bertujuan untuk dapat membantu Hypermart Online dalam menyelesaikan masalahnya, yaitu meningkatkan penjualan produk dan pengguna Hypermart Online. Penggunaan media promosi yang kurang optimal menjadikan Hypermart Online tidak dikenal luas. Untuk itu penulis memutuskan untuk merancang sebuah media promosi sebagai upaya perbaikan dan penambahan media promosi yang tepat agar dapat menarik minat masyarakat terhadap produk yang ditawarkan oleh Hypermart Online. Perancangan ini meliputi observasi, wawancara, kuesioner, dan studi literatur.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: media promosi, Hypermart Online, produk, e-commerce
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 01 Jul 2019 04:42
Last Modified: 12 Jun 2023 02:06
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/5718

Actions (login required)

View Item View Item