peranan art director dalam video company profile perusahaan persari

Felixander, Rois (2017) peranan art director dalam video company profile perusahaan persari. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (703kB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (686kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (586kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (899kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

video coorporate merupakan media promosi yang memberikan detail profile perusahaan untuk diamati oleh publik, pembuatan video membutuhkan peranan art director dalam menentukan visual yang sesuai dengan isi client brief. Dalam proses pembuatan coorporate video, art director juga harus menguasai isi dari naskah yang dibuat oleh copywriter dan menjadi sebuah bentuk visual sesuai dengan informasi – informasi yang menarik yang dapat dipahami oleh penonton. Video yang memukau tidak akan terbentuk tanpa peranan dari seorang art director untuk menciptakan visual dan hasil karya yang sesuai dari keinginan klien.Menurut kinerja penulis untuk menjadikan visual yang menarik harus membutuhkan research yang mendalam dan referensi dari karya yang sudah ada.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.87 Retail Channel > 658.872 Brand, Branding
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 659 Advertising, Marketing and Public Relations
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 02 Jul 2019 07:03
Last Modified: 09 May 2023 08:06
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/5741

Actions (login required)

View Item View Item