Perancangan Promosi melalui Facebook dan Instagram untuk Meningkatkan Minat Beli Noken Pocket Shirt Produksi Walibu

Anace Yawang, Herlina (2019) Perancangan Promosi melalui Facebook dan Instagram untuk Meningkatkan Minat Beli Noken Pocket Shirt Produksi Walibu. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (2MB)
[img] Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (917kB)
[img] Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (912kB)
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (6MB)

Abstract

Pada tahun 2017, Noken yang adalah tas rajutan tradisional dari Papua terdaftar dalam Warisan Budaya Takbenda yang membutuhkan perlindungan mendesak oleh UNESCO. Sejak saat itu, produksi Noken meningkat dengan wadah penjualan yang terbatas yang diberikan kepada para pengrajin Noken. Oleh sebab itu, Walibu hadir sebagai online platform untuk mewadahi penjualan Noken serta mengombinasikan Noken tradisional dengan produk-produk high-demand. Dengan menghadirkan Noken Pocket Shirt sebagai produk pertama, tim dari Walibu ingin memperkenalkan Noken terlebih dahulu kepada masyarakat di luar Papua melalui Facebook dan Instagram. Hal ini bertujuan untuk memaksimalkan produksi Noken dari Papua serta meningkatkan minat beli tas Noken dan Noken Pocket Shirt.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Integrated Marketing Communication, Personal Selling, Social Media
Subjects: 300 Social Sciences > 300 Social sciences, sociology and anthropology > 302 Social interaction, Interpersonal interaction > 302.2 Communication
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion
Divisions: Faculty of Communication > Strategic Communication
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 04 Dec 2019 05:37
Last Modified: 14 Apr 2023 05:18
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/10655

Actions (login required)

View Item View Item