Penerapan personal selling oleh produser Dalam mempromosikan bbb production

Cindy, Cindy (2018) Penerapan personal selling oleh produser Dalam mempromosikan bbb production. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img]
Preview
Text
BAB V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (808kB) | Preview
[img] Text
BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (3MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (805kB) | Preview
[img]
Preview
Text
HALAMAN AWAL.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (7MB)
[img]
Preview
Text
BAB I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (812kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (873kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (827kB) | Preview

Abstract

Sebuah rumah produksi tidak lepas dari departemen produksi, salah satunya adalah produser. Produser adalah kepala dari sebuah tim produksi yang bertanggung jawab dalam sebuah pembuatan iklan. Ia yang akan menerapkan proses personal selling kepada klien dari awal sampai proses akhir. Tidak hanya itu, ia juga bertanggung jawab atas kinerja semua departemen. Secara keseluruhan peran produser adalah mengkoordinasi, mensupervisi, dan mengontrol semua proses kreatif, budgeting, teknis dan administratif. Dalam penulisan Tugas akhir ini, penulis sebagai produser akan memaparkan penerapan personal selling dalam mempromosikan BBB Production dalam masa pemasaran. Penulis menggunakan teori personal selling agar mendapatkan klien sesuai yang diinginkan, dibantu dengan penerapan teori komunikasi dan negosiasi agar penerapan personal selling dapat berjalan dengan baik.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Subjects: 300 Social Sciences > 330 Economics > 338 Production (Agriculture, Business Enterprise, Extraction of Minerals, General Production)
300 Social Sciences > 330 Economics > 338 Production (Agriculture, Business Enterprise, Extraction of Minerals, General Production) > 338.01 Factors of Production
300 Social Sciences > 330 Economics > 338 Production (Agriculture, Business Enterprise, Extraction of Minerals, General Production) > 338.5 General Production Economics, Firm
300 Social Sciences > 330 Economics > 338 Production (Agriculture, Business Enterprise, Extraction of Minerals, General Production) > 338.6 Organization of Production
600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.5 Management of Production
Divisions: Faculty of Art & Design > Film & Animation
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 04 Jul 2019 02:20
Last Modified: 26 Jan 2023 01:28
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/6510

Actions (login required)

View Item View Item