Perancangan Media Promosi Songsui Phenthung

Cokro, Monalikafin (2022) Perancangan Media Promosi Songsui Phenthung. Bachelor Thesis thesis, Universitas Multimedia Nusantara.

[img] Text
HALAMAN_AWAL.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img]
Preview
Text
DAFTAR_PUSTAKA.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (369kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_I.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (376kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_II.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (931kB) | Preview
[img]
Preview
Text
BAB_III.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB) | Preview
[img] Text
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (4MB)
[img]
Preview
Text
BAB_V.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (371kB) | Preview
[img] Text
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (921kB)

Abstract

Songsui merupakan makanan khas sop babi dari Bangka yang didalamnya terdapat daging, jeroan, dan sayur asinan. Makanan khas daerah Bangka ini masih banyak yang belum mengetahuinya, terutama di daerah perkotaan seperti Jakarta atau Tangerang. Songsui Phentung ialah restoran yang menjual songsui yang dimodifikasi dengan menambahkan sum ­ sum didalamnya sehingga bentuk makanannya terlihat seperti pentung. Songsui Phentung berlokasi di Tangerang dan memiliki 2 cabang. Makanan ini sangat unik apalagi Songsui Phentung memodifikasi makanannya dikemas dengan lebih menarik, kompetitornya masih sangat sedikit mengingat nama makanan ini masih cukup asing ditelinga orang. Belum lagi media promosi yang digunakan Songsui Phentung belum cukup maksimal, padahal terdapat peluang baru yaitu melebarkan marketnya dari usia tua ditambah dengan usia muda. Maka dari itu dibuatlah perancangan media promosi Songsui Phentung untuk target berusia 19 ­ 26 tahun yang berada di Tangerang dan Jakarta, agar lebih banyak orang yang dapat mengetahui adanya makanan songsui juga restoran Songsui Phentung yang memiliki songsui yang unik dan khas.

Item Type: Thesis (Bachelor Thesis)
Keywords: Songsui, Kuliner, Makanan, Media Promosi, Media Perancangan vi Perancangan Media Promosi..., Monalikafin Cokro, Universitas Multimedia Nusantara
Subjects: 600 Technology (Applied Sciences) > 650 Management and Public Relations > 658 General management (Risk Management, Profit and Loss, Logistics) > 658.8 Mall, Shopping Center, E-Commerce > 658.82 Sales Promotion
700 Arts and Recreation > 740 Graphic Arts and Decorative Arts > 741 Drawing and drawings (Incl. cartoons, animations, comics, graphic novels and caricatures) > 741.6 Graphic Design, Illustration
Divisions: Faculty of Art & Design > Visual Communication Design
SWORD Depositor: Administrator UMN Library
Depositing User: Administrator UMN Library
Date Deposited: 30 Nov 2022 06:33
Last Modified: 01 Sep 2023 01:05
URI: https://kc.umn.ac.id/id/eprint/20286

Actions (login required)

View Item View Item