Abigail, Giselle Ivana (2018) Aktivitas Corporate Communications PT. Telekomunikasi Indonesia, TBK. Internship thesis, Universitas Multimedia Nusantara.
Text
HALAMAN AWAL.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (959kB) |
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (982kB) |
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
BAB III.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (962kB) |
|
Text
LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (15MB) |
Abstract
Komunikasi yang baik dapat menghasilkan hubungan yang baik serta citrayang positif. Hal ini juga berlaku bagi perusahaan, makadari itu bagi perusahaanyang menyadari penting nya menjalin hubungan dengan cara memiliki komunikasi yang efektif dan efisien pasti memiliki unit corporatecommunications. PT. Telekomunikasi Indonesia Tbk, merupakan salah satuBUMN yang memiliki unit corporate communications. Selama tiga bulan menjalani praktik kerja magang, penulis melakukanberbagai macam aktivitas seperti manajemen berita dan informasi, program andpartnership management serta media relations, seperti ikut serta dalam kegiatanpress conference, merekap press release dan melakukan social media monitoring. Namun, pekerjaan yang rutin penulis lakukan adalah news and informationmanagement . Unit corporate communication Telkom mempunyai empat sub unit, yaitueksternal, program and partnership, news & informations management sertasenior advisor
Item Type: | Thesis (Internship) |
---|---|
Keywords: | corporate communication, public relations, Telekomunikasi Indonesia. |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works |
Divisions: | Faculty of Communication > Strategic Communication |
Depositing User: | Administrator UMN Library |
Date Deposited: | 25 Jun 2024 07:14 |
Last Modified: | 25 Jun 2024 07:14 |
URI: | https://kc.umn.ac.id/id/eprint/31029 |
Actions (login required)
View Item |